Zunanja nega motornih vozil

Kaj hitro se nam lahko zgodi, da naš bleščeči jekleni konjiček postane malo manj bleščeč, saj so poškodbe laka, ki ščiti naš avto pred zunanjimi vplivi, hitre in pogoste. Najpogostejši vzrok za poškodbe je oksidacija laka oziroma barve, ki so posledica vremenskih razmer in kislega dežja. Tovrstnim poškodbam se le težko izognemo, vsekakor pa lahko veliko naredimo, da se izognemo poškodbam, ki nastanejo zaradi nekvalitetnega vzdrževanja avta, pranja, zaradi katerega nastajajo denimo tanke praske v laku. Zgodijo se tudi nezgode, kot so fizične poškodbe laka, denimo ob udarcih drugih vozil, kar se pogosto dogaja na parkiriščih. Dobra novica pa je, da lahko tovrstne poškodbe s poliranjem popravite kar sami. Pri večjih poškodbah, kot so sledi druge barve na vozilu in globoki risi, pa je vseeno bolj priporočljivo poiskati pomoč strokovnjaka.

Če se odločimo, da bomo manjše poškodbe odpravili sami, je dobro upoštevati nasvete strokovnjakov. Prvi korak je temeljito pranje avtomobila. Za zares temeljito pranje potrebujemo dve vedri, v enem zmešamo šampon oziroma peno, v drugem vedru pa čisto vodo, v kateri splakujemo gobo oziroma pralno rokavico iz mikrotkanine, ki odstrani bistveno več umazanije kot navadna goba. Avto nato dobro posušimo in obrišemo s sintetično krpo, ki vpija vlago. Pomembna je tudi smer pranja in brisanja, saj je potrebno vedno prati in brisati od zgoraj navzdol ter pri tem čim večkrat splakniti gobo in krpo za brisanje, saj lahko le tako zagotovimo kvalitetno pranje oziroma vzdrževanje vozila. Šele sedaj se lahko lotimo samega poliranja.

Pomembno je upoštevati, da lahko sami odpravimo le tanjše rise, ki nastanejo v laku. Globoke rise je potrebno pobrusiti in polirati strojno, z različno grobimi polirnimi pastami, ki so namenjene profesionalni uporabi in jih je tudi bolje prepustiti strokovnjaku. Vsak produkt je priporočljivo najprej testirati in šele nato uporabiti na vozilu. Pred vsakim poliranjem je potrebno lak zgladiti in odstraniti vso umazanijo in ostanke voskov. Lak se zgladi s posebnim plastelinastim kosom, voski pa se odstranijo z posebnimi odstranjevalci voskov.

Polira se z penastimi oz ovčka tamponi in preverjenimi polirnimi sredstvi, ki ne vsebujejo voskov in posledično skrijejo rise. Po samem poliranju se na lak nanese zaščitni premz, ki varuje površino pred atmosferskimi vplivi, kislim dežjem, smoli,??

Veliko lahko naredimo z rednim vzdrževanjem avta, vse od nakupa dalje. Že hitro po nakupu novega avta ga je priporočljivo čim prej spolirati ter narediti tudi zaščito laka. Poliranje se priporoča pred in po zimi. Pred zimo namreč pripravimo avto na zimske razmere in zaščitimo lak pred soljo, po koncu zime pa avto temeljito operemo ter ponovno zaščitimo lak. Mnogo lastnikov novih avtomobilov se za poliranje odloči takoj po nakupu avta. S samim poliranjem se odstrani vsa umazanija z laka in le-ta lahko zasije v vsej lepoti.

Kot že omenjeno, lahko tudi sami marsikaj naredimo za to, da naši jekleni konjički ostanejo dolgo bleščeči in brez poškodb. Tako je denimo priporočljivo, da se izogibamo parkiranju pod drevesi. Ta nam res dajejo senco, zgodi pa se nam lahko, da je po celodnevnem parkiranju avto prekrit s smolo, ki pa jo je potrebno čim prej odstraniti. Priporočljivo je, da se čim prej oglasite pri nas, kjer vam bomo strokovno odstranili smolo.